0
StartUPper Awards 2017

Θρέψε σωστά τα οστά σου

20 Οκτωβρίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά της Οστεοπόρωσης

Με αφορμή την ημέρα αυτή γνώρισε πως θα διατηρήσεις τα οστά σου γερά.

Τι είναι η οστεοπόρωση;

Οστεοπόρωση σημαίνει "πορώδη οστά".  Τα οστά μας είναι ισχυρά μέχρι περίπου την ηλικία των 30 ετών, ενώ στη συνέχεια αρχίζουν να χάνουν την πυκνότητα τους. Η απώλεια της πυκνότητας είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο κατάγματος. Περίπου το ήμισυ των γυναικών από ηλικία 50 ετών και άνω θα έχουν κάποιο κάταγμα που σχετίζονται με την οστεοπόρωση κατά τη διάρκεια της ζωής τους.


Τα συμπτώματα της οστεοπόρωσης

Μπορεί να μην συνειδητοποιήσουμε καν ότι έχουμε οστεοπόρωση μέχρι να εμφανιστεί  ένα κάταγμα ή μια προφανής αλλαγή στη στάση του σώματος μας. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσε να έχουμε σημαντική απώλεια οστικής μάζας, χωρίς καν να το γνωρίζουμε. Ο πόνος στην πλάτη, που προκαλούνται από τις αλλαγές στους σπονδύλους, μπορεί να είναι το πρώτο σημάδι ότι κάτι συμβαίνει.


Να σημειώσουμε ότι η οστεοπόρωση στα πρώιμα στάδια, ακόμη και για πολλά χρόνια, είναι ασυμπτωματική. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που είναι εμφανή τα προβλήματα λόγω της οστεοπόρωσης, η ασθένεια έχει αναπτυχθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.


Τι προκαλεί την οστεοπόρωση;

Τα οστά μας κτίζονται συνεχώς σε όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Τα οστά αποτελούνται από κολλαγόνο, μια πρωτεΐνη που παρέχει τη βάση για το χτίσιμο και από φωσφορικό ασβέστιο, ένα ορυκτό που σκληραίνει το οστό. Καθώς γερνάμε, χάνουμε περισσότερο οστίτη ιστό από αυτό που αντικαθιστούμε. 
Πιθανές αιτίες της οστεοπόρωσης είναι: η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας, έλλειψη λίπους, ανορεξία, το κάπνισμα, η εμμηνόπαυση (η μεγαλύτερη αλλαγή στην πυκνότητα των οστών της γυναίκας έρχεται σε πέντε έως επτά έτη μετά την εμμηνόπαυση), ο υπερθυρεοειδισμός, η χρόνια ηπατική νόσος, η διαταραχή στη διαδικασία απορρόφησης του εντέρου, τα κορτικοστεροειδή (φάρμακα με αντιφλεγμονώδη, αντιαλλεργική και ανοσοκατασταλτική).


Πρόληψη

Πολύ σημαντικό για την πρόληψη της εμφάνισης της οστεοπόρωσης είναι να πραγματοποιείται σωστά. 
Πριν από την ασθένεια μπορούν να μας προστατεύσουν: 
•    η κατάλληλη σωματική δραστηριότητα (άσκηση στρες)
•    η θεραπεία στις γυναίκες της ορμονικής υποκατάστασης μετά την εμμηνόπαυση
•    η καλή ισορροπία του νερού στο σώμα μας
•    το κανονικό βάρος
•    η σωστή διατροφή που να υποστηρίζεται και από συμπληρώματα με βιταμίνες και ανόργανα άλατα.


Η οστεοπόρωση ανήκει στην ομάδα των ασθενειών στις οποίες η διατροφή έχει πολύ μεγάλο αντίκτυπο. Η ζήτηση για τα θρεπτικά συστατικά εξαρτάται από το φύλο, την ηλικία, τον τρόπο ζωής και την τρέχουσα φυσιολογική ισορροπία (νευροορμονικής, οξεοβασική, κλπ). Η δίαιτα θα πρέπει επίσης να λαμβάνει υπόψη όλα τα δεδομένα σχετικά με τις συστημικές διαταραχές.


Τροφές που βοηθούν στο κτίσιμο των οστών

Να τρως τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο ικανά να βοηθήσουν την προστασία των οστών σου ανεξάρτητα από την ηλικία σου. Χρειάζεται το ισοδύναμο περίπου 3 1/2 ποτηριών γάλακτος την ημέρα. Ψάρια όπως ο σολομός, ο τόνος και η ρέγκα περιέχουν επίσης βιταμίνη D, η οποία μας βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου, και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά παρέχουν επίσης μαγνήσιο, το οποίο βοηθά στη διατήρηση της καλής ποιότητας του οστού. 


Έτσι λοιπόν τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την καταπολέμηση της οστεοπόρωσης είναι ασβέστιο και η βιταμίνη D. Το ασβέστιο αποτελεί βασικό δομικό στοιχείο για τα οστά, ενώ η βιταμίνη D είναι το «κλειδί» που ξεκλειδώνει την πόρτα για να τα οστά και τους επιτρέπει να απορροφήσουν το ασβέστιο.


Και τα δύο πάνε «χέρι-χέρι»: αν δεν έχεις αρκετή βιταμίνη D, δεν θα έχει σημασία πόσο ασβέστιο που παίρνεις, επειδή τα οστά σου δεν μπορούν να το απορροφήσουν σωστά.

 
Εκτός των τροφών που είναι πλούσιες σε ασβέστιο και βιταμίνη D, πολύ σημαντική είναι και η πρόσληψη εύπεπτης πρωτεΐνης από το γάλα φυτικής προέλευσης (σόγια, το ρύζι, αμύγδαλο, κλπ), κολλαγόνο, φωσφορικά άλατα, λίπη, αντιοξειδωτικά.

 
Συμπληρώματα διατροφής

Αγόρια ηλικίας 9 έως 13 ετών, κορίτσια ηλικίας 9 έως 18 ετών, γυναίκες άνω των 50 ετών και τους άνδρες άνω των 70 ετών ενδέχεται να χρειαστούν περισσότερο ασβέστιο από το παίρνουν στην κανονική διατροφή τους.

 
Εκτός από το ασβέστιο, χρειάζεται εφόσον δεν είναι επαρκής η πρόσληψη βιταμίνης D3, μαγνησίου, ωμέγα 3 λιπαρών οξέων, κολλαγόνου, γλυκοζαμίνης, χονδροϊτίνης, μαγγανίου, βιταμίνης C, βιταμίνης Κ και ψευδαργύρου.


Το Τεστ Βιολογικού Ιστού Μαλλιών (Στοιχειακή Ανάλυση Μαλλιών-Elemental Hair Analysis) απεικονίζει τις αλλαγές που συμβαίνουν στα ιχνοστοιχεία στο σώμα μας. Περιγράφει την έλλειψη σε ασβέστιο και φωσφόρο. Ως εκ τούτου, μια καλή διαγνωστική μέθοδος, ενδεικτική για τη δυνατότητα ευνοϊκής εξέλιξης στην ανάπτυξη της οστεοπόρωσης. Έτσι σου δίνεται η δυνατότητα να πάρεις προληπτικά μέτρα και να απολαύσεις την καλή υγεία.


Αν γνωρίσεις τα ακόλουθα συμπτώματα: πόνος στα μακρά οστά κάτω από το φορτίο, πόνο στην πλάτη, κατάγματα των οστών με μικρά τραύματα, μειωμένη ανάπτυξη, αύξηση της γεροντικής καμπούρας, θα πρέπει να πας στο γιατρό σου ο οποίος θα σου δώσει τη κατάλληλη θεραπεία.

 
Κατά τη διάρκεια της θεραπείας της οστεοπόρωσης αν κάνεις το Τεστ Βιολογικού Ιστού Μαλλιών (Στοιχειακή Ανάλυση Μαλλιών-Elemental Hair Analysis) μέσω της ατομικής διατροφής και συμπληρωμάτων διατροφής που θα σου συσταθούν, θα επιτρέψεις τη σωστή θρέψη του οργανισμού σου με τα ιχνοστοιχεία που λείπουν και τα μέταλλα. Έτσι η υποστήριξη της θεραπείας της οστεοπόρωσης θα γίνει πιο αποτελεσματική.

Γράψου στο Newsletter μας

Επικοινωνία

Τηλ: +30 211 111 1110

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


  •  
Credit Cards
  •