0
StartUPper Awards 2017

Νόσος Alzheimer, με την κατανόησή της έρχεται και η αντιμετώπιση

Ένας στους τρεις ανθρώπους ηλικίας άνω των 70 ετών παρουσιάζει μια μορφή άνοιας, και σχεδόν το 70% πρόκειται για τη νόσο Alzheimer.

Η νόσος αυτή μπορεί να εμφανίσει συμπτώματα stress, κατάθλιψης ή σύγχυσης, που αρχικά δεν συνδέονται με αυτή. Στα πρώτα στάδιά της όμως εμφανίζονται, απώλεια μνήμης και δυσκολία στην επαναφορά της, εκνευρισμός, επιθετικότητα κ.α.


Γενετικοί παράγοντες και γονίδια παίζουν σημαντικό ρόλο στο αν θα νοσήσει κάποιος, αλλά η μεγάλη πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι σποραδική, που σημαίνει ότι ίσως η νόσος δεν είναι κληρονομική. 


Αρκετοί επιστήμονες αναφέρουν, ότι κάποιοι παράγοντες που εμφανίζονται ως παθολογικές καταστάσεις επηρεάζουν ή συντελούν στην εμφάνιση της νόσου. Η κακή λειτουργία του κυκλοφορικού, με αποτέλεσμα εμφάνισης σακχαρώδους διαβήτη, υψηλή χοληστερίνη, υπέρταση και παχυσαρκία. 


Επιπλέον, η ελλιπής ή καθόλου άσκηση, το κάπνισμα, οι αλλεργίες σε ορισμένα τρόφιμα, τα ακατάστατα γεύματα και η ¨fast food¨ διατροφή, οι επεξεργασμένες τροφές και τα συντηρητικά, η έκθεση σε βαρέα μέταλλα, η υψηλή οξείδωση, το stress και η κατάθλιψη. 
Η σωστή και έγκαιρη ενημέρωση καθώς και η γνώση των αναγκών του οργανισμού, παίζουν σπουδαίο ρόλο στις μεθόδους πρόληψης και αντιμετώπισης παθολογικών καταστάσεων που με τη σειρά τους επηρεάζουν την εκδήλωση της νόσου Αλτσχάιμερ.


Αν και δεν υπάρχει κάποια ειδική διατροφή για την καταπολέμηση της νόσου, μέσω της υγιεινής διατροφής ο οργανισμός μας μπορεί να πάρει πολλά θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην βελτίωση της νοητικής μας λειτουργίας και συγκεκριμένα βιταμίνες Β1, Β2, Β6, Β12, C, Ε καθώς πολύ σημαντικό είναι και το φυλικό οξύ . Επίσης μια σωστή διατροφή βοηθάει στην αντιμετώπιση των άλλων παραγόντων που συμβάλλουν στην εκδήλωσή της όπως η παχυσαρκία, η υπερχοληστερολαιμία, η υπέρταση κ.α.  


Οι τροφές που περιέχουν κορεσμένα λίπη και πολλές θερμίδες μειώνουν την πνευματική διαύγεια και επηρεάζουν αρνητικά την πνευματική λειτουργία. Ακόμα, έρευνες έχουν δείξει ότι η συσσώρευση ελευθέρων ριζών στον εγκέφαλο και το οξειδωτικό στρες σχετίζονται με την παθοφυσιολογία της συγκεκριμένης νόσου. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αποφεύγουμε το junk food και  η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ και να αυξήσουμε τα φρούτα και τα λαχανικά στην καθημερινότητά μας.  


Τα Ω3 λιπαρά οξέα βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια και στα ιχθυέλαια και αποτελούν ένα βασικό είδος λίπους που είναι απαραίτητο για την απορρόφηση λιποδιαλυτών βιταμινών. Βοηθούν στον σχηματισμό της μυελίνης (προστατεύει τα νεύρα και το εγκεφαλικό σύστημα), περιέχουν βιταμίνη D που προστατεύει από την απώλεια μνήμης, είναι απαραίτητα για τη σωστή ανάπτυξη και λειτουργία του εγκεφάλου, μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου και εκδήλωσης της άνοιας. Τα Ω3 λιπαρά οξέα βρίσκονται και στους ξηρούς καρπούς, οι οποίοι περιέχουν και βιταμίνη Ε και εμποδίζουν έτσι τη νοητική πτώση εξαιτίας του γήρατος.


Τα αντιοξειδωτικά καθαρίζουν τον οργανισμό από τις τοξίνες και αυξάνουν την εγκεφαλική δύναμη. Το πράσινο τσάι περιέχει πολύ μεγάλο ποσοστό αντιοξειδωτικών και εμποδίζει την απώλεια μνήμης, προστατεύει τα νεύρα και βοηθάει στη συγκέντρωση. 

 

Ποια είναι τελικά η κατάλληλη διατροφή;

 

Η διαδικασία είναι απλή. Εμπλουτίζουμε το διαιτολόγιό μας με τροφές βασισμένες στη Μεσογειακή Διατροφή, όπως τα ψάρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς, το ελαιόλαδο κλπ. Συμπληρώνουμε τις ελλείψεις τον θρεπτικών συστατικών με φυσικά συμπληρώματα διατροφής που ταιριάζουν στον αποκλειστικά στον οργανισμό μας. Ελέγχουμε το σωματικό βάρος, τη χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση. Διατηρούμε την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος. Κάνουμε αποτοξίνωση του οργανισμού από τοξικά και βαρέα μέταλλα, για να διατηρήσουμε την ισορροπία του. Βάζουμε στη ζωή μας την άσκηση και μειώνουμε το stress. Κάνουμε θετικές σκέψεις και θετικές συναναστροφές!

Γράψου στο Newsletter μας

Επικοινωνία

Τηλ: +30 211 111 1110

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Credit Cards